1st December 2010, 19:01
|
Registered User
|
|
|
|
Jullie zeggen wel van adoptie en dat er nog zo veel andere mogelijkheden zijn. Maar ik denk dat je in die situatie zelf zit, dat het nog altijd veel moeilijker is. Je moet je eens voorstellen dat je vreemd gaat, of als puber zwanger raakt. Het lukt je om de zwangerschap te verbergen. Maar wat moet je moet het kind doen? Vele onder hun zullen denken, als ik zorg dat het kind geadopteerd geraakt gaat het uitkomen. En als het voor hun uitkomt zitten ze nog met grotere problemen. En dan zullen ze misschien een wanhoopsdaad plegen met de gevolgen van dien.
Ik wil hier niet met zeggen van, als je zwanger bent en je weet niet wat je er met moet doen, vermoord het kind dan maar. Maar soms doen mensen dingen die andere mensen niet verstaan omdat ze zoiets nog nooit hebben meegemaakt. Daarom is het belangrijk dat je het soms ook eens uit een ander perspectief bekijkt.
Ook zoude mensen nog meer ingelicht moeten worden. Hierdoor zouden ook al vele mensenlevens gered kunnen worden. Men moet er voorzorgen dat de boodschap bij de juiste mensen aankomt. En dat mensen in zo'n situatie ook een oplossing kunnen vinden.
|