1st December 2010, 13:31
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ben blij voor de leerkrachten dat er een middel gevonden is om de leerlingen in de namiddag aandachtiger te krijgen en ’s morgens sneller wakker. Toch heb ik echt wel mijn bedenkingen bij dit het gedoe.
Ik ben er namelijk redelijk zeker van dat het echt niet van een bepaalde kleur licht afhangt hoe wakker een leerling word. De kinderen van vijftig jaar geleden bleven toch ook wakker onder de les zonder al dat gedoe van licht en weet ik wat nog. Volgens mij is het eerder een kwestie van een kind op tijd in zijn bed te stoppen. Dan zijn ze toch automatisch goed uitgeslapen?
Ik ben een voorstaander voor de “lichttherapie” voor kinderen met een bepaalde stoornis. Dan denk ik wel dat het misschien kan helpen. Maar voor de rest: zet een raampje open en je hebt frisse lucht. Wedden dat kinderen daar ook wakker en actief van worden?
Het licht kan dus heel leuk zijn enz, en als het werkt ben ik er blij om, maar ik ben er zeker geen voorstaander van om binnen enkele jaren zelf met een blauw licht op mijn bord te gaan schijnen.
|