Enkele post bekijken
  #2  
Oud 30th November 2010, 22:52
Sanne.Nuydens Sanne.Nuydens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Vosselaar
Posts: 79
Het jaarlijkse klagen als de prijs (weeral) met 15 euro omhoog gaat wordt stilaan een traditie. Het festival verkoopt echter wel steevast uit.

Reken dit jaar ook maar op een stormloop Nederlanders op onze festivals; Lowlands (het Pukkelpop-equivalent van onze noorderburen) was op een viertal uur uitverkocht zonder dat er namen bekend waren. Dat is toch gewoon hallucinant? Hetzelfde geldt overigens voor de Britse festivals (die toch nog een pak grootschaliger zijn dan Lowlands); uitverkocht vooraleer er namen zijn, vaak binnen een aantal uur.

Het is voor "de jeugd" zo belangrijk geworden om aanwezig te zijn op een festival, dat het voor hen zelfs niet meer uitmaakt of er groepen komen die ze willen zien.
Waarom zou de organisatie de prijs dan niet omhoog drijven?

We moeten inderdaad ook rekening houden met de ticketprijzen van andere festivals. Glastonbury of Reading/Leeds kosten zo'n 40 euro meer dan Werchter.

Persoonlijk ga ik niet eens zo graag naar festivals; geef mij maar een zaalconcert. Het enige probleem is dat veel bands weinig of zelfs helemaal niet in Europa komen tenzij het gaat om een festivaltour (ik denk bijvoorbeeld aan The Killers).
Met citaat antwoorden