Enkele post bekijken
Oud 30th November 2010, 20:42
Summa.Wastyn Summa.Wastyn is offline
Registered User

Dat die jongen, ook al is hij maar vijftien, aan wapens kon geraken is niet zo verwonderlijk. Als je de documentaire Bowling for Columbine hebt gezien dan weet je dat het in Amerika zeer gemakkelijk is om een wapen te kopen. En als hij het niet zelf heeft gekocht dan heeft hij de wapens van ma of pa wel gebruikt.

Wat mij vooral verwondert is dat dit soort incidenten typisch is voor Amerika. Ik denk dat zulke incidenten daar stilletjes aan dagelijkse kost worden terwijl je hier in Europa daar toch minder last van hebt. Dus stel ik mij de vraag of ze hier nog niet onderzoek naar hebben gedaan? Waarom doen die kinderen zoiets? Wat drijft hen? Brenda Ann Spencer (waarop het liedje I don’t like Mundays is gebaseerd) was zowat de eerste die besloot haar school te beschieten in 1979. Daarna volgde een hele resem schietincidenten op school. Is er dus iets mis met het schoolsysteem in Amerika? Of is het de schoolsfeer die de leerlingen zover drijven dat ze hun eigen klasgenoten gaan gijzelen of vermoorden? Of kunnen we gewoon algemeen aannemen dat er een vijs mis is met die jongeren?
Met citaat antwoorden