Enkele post bekijken
Oud 30th November 2010, 18:13
evelien.kolsteeg evelien.kolsteeg is offline
Registered User

We kunnen niet meer ontkennen dat internet een deel uitmaakt van ons leven. We komen er elke dag mee in contact, we vertrouwen er dagelijks op dat internet ons de informatie zal verschaffen die we nodig hebben.

Maar ik stel mezelf de vraag of we niet te veel met internet in contact komen. Soms lijkt internet ons leven te beheersen. Denk maar aan facebook. De dingen die ik dagelijks zie. Mensen die de kleinste futiliteiten delen, dingen die zo onbelangrijk en oninteressant zijn, dat we ze al niet meer opmerken. Waarom vinden sommigen dat ze alles van hun leven dienen te delen met de rest van de wereld? Dit zeg ik echter niet om het hele gedoe in belachelijke te trekken, misschien zijn er wel diepere onderliggende redenen. Zijn ze misschien eenzaam?
Een ander voorbeeld. Een kennis van mij verwacht een kind. Enkele dagen geleden werd dat 'officieel' gemaakt op facebook. Wil dit zeggen dat facebook een medium is geworden om dingen officieel te maken?

Merk op, internet heeft ook een grote plaats in mijn leven, anders zou ik deze voorbeelden niet kunnen opnoemen. Maar misschien moeten we het internet bij momenten laten voor wat het is, en wat meer de tijd nemen om bijvoorbeeld een gezelschapsspel te spelen, ik zeg maar wat.
Met citaat antwoorden