30th November 2010, 16:47
|
Registered User
|
|
|
|
Lenen op 40 jaar? 40 jaar lang elke maand een stukje aan de bank terug betalen. 40 jaar? Dat is eigenlijk de helft van een mensenleven. Hoe zijn we dan nog bezig? De helft van ons leven zijn we bezig met afbetalen voor een huis. En zoals het artikel vermeld, een oudere persoon kan geen huis meer kopen dan want die krijgt die lening niet meer vanwege zijn leeftijd. Ik vind dat niet eerlijk. Tegewoordig is het toch niet meer raar dat mensen van +- 40 jaar nog gaan scheiden. Meestal wordt dan de ene partner uit het huis uitgekocht maar dit kan niet zonder een lening meestal. Als er dan leningen zijn van 40 jaar, ja dan kan die persoon zijn huis wel vergeten want ik denk niet dat iemand zin heeft om tot zijn 80ste verjaardag af te betalen. Als je elke maand een zeker bedrag moet af betalen heb je bijna nooit de kans om nog veel te sparen. Hoe kunnen de mensen dan iets opbouwen als ze 40 jaar lang moeten afbetalen? Ik vind dit echt een absurd idee. Laat huizen betaalbaar worden, het leven is al veel te duur. Als huizen zakken in prijs hebben mensen die nu op straat leven misschien ook nog een kans om een dak boven hun hoofd te krijgen en is dat niet het belangrijkste?
Laat de overheid die taks maar invoeren zodat de banken de leningen niet meer zo lang maken. Zij verdienen hier veel te veel aan, waardoor ze grotere risico's gaan nemen en voor je het weet heb je een bankencrisis.
|