29th November 2010, 23:43
|
Registered User
|
|
|
|
Ik vind het zo merkwaardig dat er enorm veel ontdekkingen worden gedaan naar 'schadelijke stoffen' in alledaagse attributen. Alles wat we al heel ons leven kennen en gebruiken blijkt schadelijk te zijn. Ik vraag me af hoe ik het tot nu toe overleefd heb.
Ik geef toe, er zijn uiteraard dingen die schadelijk zijn, waar we het nooit van wisten. Natuurlijk komen die ontdekkingen pas met de huidige technologie aan het licht, als het misschien in sommige gevallen al te laat was. Denk maar aan asbest, dit materiaal lag aan de basis van menige kankergevallen.
Ik ontken niet dat bisphenol A schadelijk kan zijn. Ik weet er niet genoeg over om daarover te kunnen oordelen. Ik stel me er daarentegen wel vragen bij. Uiteindelijk heb ik geen weet van de eventuele negatieve gevolgen. Daarnaast kan ik ook met zekerheid garanderen dat iedereen in mijn familie ooit bediend werd met papflessen, en die hebben het stuk voor stuk overleefd.
Ik kan het alleen maar aanmoedigen dat zo weinig mogelijk schadelijke stoffen verwerkt worden in producten.
Ik vraag me echter wel af hoe doeltreffend de tests zijn, die ze gedaan hebben vooraleer dit product op de markt kwam. Misschien moeten ze des te meer trachten schadelijke stoffen op te sporen voor ze in de winkel belanden.
|