Enkele post bekijken
  #3  
Oud 29th November 2010, 21:48
Verheezen Yves Verheezen Yves is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Oud-turnhout
Posts: 18
Een beetje verontrustend dat dit ongemerkt plaats heeft kunnen vinden, nog veel erger natuurlijk dat het in eerste instantie gebeurt is.
Ik vraag mezelf af wat er rondspookt in het hoofd van een minderjarige die zo’n misdaad begaat.
Op zo’n leeftijd (er was geen leeftijd vermeld in het artikel , maar ik denk niet dat ik volledig mis ben om te veronderstellen dat de “snotneus” die de misdaad begaan heeft tussen de 16-18 jaar is) kan je wel zeggen dat seks een zekere rol speelt in het leven van een puber. Maar dan nog ben ik ongelofelijk verbaast hoe de dader op zo’n walgelijk idee kan komen en uitvoeren.
Ligt de schuld hier volledig bij de dader of misschien ook deels ergens anders ? opvoeding, milieu, maatschappij,…

Wat de straf betreft vind ik het ook wat te lichtjes, Maar om deze puber jarenlang achter tralies of gesloten deuren te steken en hem zo de rest van zijn opvoeding thuis (die hem hopelijk verbeterd) te ontkennen lijkt mij ook geen geweldig idee. De gulden middenweg lijkt hier een goede oplossing.
Opsluiting een in gesloten instelling voor een bepaalde tijd en vervolgens het verplicht moeten consulteren van een psychiater of in ieder geval het verder bijsturen en bijhouden van zijn gedrag nadat hij de instelling heeft verlaten.
Met citaat antwoorden