29th November 2010, 21:16
|
Registered User
|
|
|
|
Dat George Bush nu er openlijk voor uitkomt dat hij waterboarding heeft toegestaan vind ik goed. Waarom liegen over zoiets? Trouwens, Bush heeft tijdens zijn ambt op verschillende vlakken al gefaald, van één mislukking er nog bij zal heus niemand opkijken.
Ik ben ook absoluut tegen deze verhoortechniek. Dat er sterke vermoedens zijn dat een verdachte iets op zijn kerfstok heeft maakt niets uit. Deze verdachte kan net zo goed niets of niets dat zij willen weten hebben gedaan en dan zit je daar maar te verzuipen.
Sommige argumenteren dat waterboarding geen fysieke letsels nalaat maar Allen Keller directeur van Bellevue/NYU Program for Survivors of Torture beweert dat het schade kan toebrengen aan de longen en dat men zelfs een hartaanval kan krijgen tijdens de foltering . En dan hebben we het nog niet gehad over het trauma dat de slachtoffers er aan over houden.
Dat Bush dit heeft toegestaan kan ik aan de ene kant wel begrijpen. Waarmee ik niet bedoel dat ik hiermee akkoord ga, maar een man als hij die al zoveel fouten heeft gemaakt tijdens zijn ambt en die ineens voor zo’n keuze staat zie ik inderdaad wel denken “het doel heiligt de middelen”.
Maar wat zijn keuze belachelijk maakt is dit:
Citaat:
Na afloop van de Tweede Wereldoorlog zijn op aandringen van de VS verschillende Japanners ter dood veroordeeld , die deze techniek hadden toegepast op geallieerde krijgsgevangenen.
|
Goed bezig George
|