29th November 2010, 17:47
|
Registered User
|
|
|
|
Ik denk dat deze problemen altijd aanwezig zijn geweest maar dat er nu gewoon veel meer aandacht aan wordt besteed. Het valt nu gewoon harder op. Dit komt omdat de meeste mensen al voor een kleinigheid naar de dokter gaan. Vroeger werd er over emotionele pijn weinig gesproken. En als ze er wel over spraken dat was dit in intiem gezelschap, zoals vrienden of familie. Dit kwam omdat de mensen daar "geen behoefte" aan hadden. Hiermee bedoel ik dat mensen moesten werken om iets te hebben. Tegenwoordig krijgen ze alles van thuis uit. Ik zeg niet dat dat slecht is maar het maakt de mens weker.
Een zeer grote invloed zijn al die ziekenhuis series op tv. Hierdoor denken de mensen dat ze een of ander onuitspreekbaar ziekte hebben terwijl ze gewoon verkouden zijn . Dit is een klein voorbeeld maar toch denk ik dat het een mooi beeld geeft over hoe de maatschappij ons beïnvloed. Over het algemeen denk ik dat de mens mentaal aan het afzwakken is. Misschien heel hard maar toch denk ik dat er waarheid in zit.
|