Enkele post bekijken
Oud 29th November 2010, 14:13
henrothy.robine henrothy.robine is offline
Registered User

Wikileaks vermeldt kernwapens in België

In een vertrouwelijk memo van de Amerikaanse ambassadeur in Duitsland, Philip Murphy, wordt gesproken over de mogelijkheid van het terugtrekken van 'kernwapens uit Duitsland, en misschien ook uit België en Nederland'.

Dat er in ons land Amerikaanse kernwapens liggen opgebaard op de militaire luchtmachtbasis van Kleine Brogel, geldt al lang als een publiek geheim. Jaarlijks komen bomspotters protesteren aan de hekken rond het domein. Dat de kernwapens er ook daadwerkelijk zijn, is nooit officieel bevestigd: de NAVO draagt zijn lidstaten op daarover niet te communiceren.

Toch liet Pieter De Crem in 2008, kort na zijn aanstelling als minister van Defensie, het volgende optekenen tijdens een bezoek aan de militaire basis: 'Defensie ontkent of bevestigt, maar iedereen weet dat er in Kleine Brogel een capaciteit nucleair aanwezig is'. Achteraf zei hij zich versproken te hebben.

Bron: www.standaard.be 29/11/2010
Eigen mening: De lekken op 'Wikileaks' zorgen elke keer weer voor opschudding. Ik snapte het concept van 'Wikileaks' niet helemaal dus ik heb het even opgezocht.
Wikileaks began on Sunday November 28th publishing 251,287 leaked United States embassy cables, the largest set of confidential documents ever to be released into the public domain. The documents will give people around the world an unprecedented insight into US Government foreign activities. (bron: http://cablegate.wikileaks.org/)
Wikileaks is dus een site die lekken publiceert van de Amerikaanse overheid. Eer staat echter nergens bij vanwaar de site deze 'lekken' haalt. Ik twijfel dus over de betrouwbaarheid ervan. Zelfs als we ervan uitgaan dat wat ze beweren de waarheid is vind ik het persoonlijk niet echt relevante informatie. De overheid zal wel weten wat ze doen, en zelfs als ze dit niet weten, wat gaan wij hieraan doen?
Met citaat antwoorden