Enkele post bekijken
  #1  
Oud 29th November 2010, 10:40
Malou Malou is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Weelde
Posts: 92
Onderzoek naar dronken tieners in café

Onderzoek naar dronken tieners in café ma 29/11/2010 - 07:10

In Leuven is de politie een onderzoek gestart naar de omstandigheden waarin twee tienermeisjes bewusteloos zijn geraakt in een café.

Vrijdagnacht werden in de toiletten van een café op de Oude Markt twee minderjarigen bewusteloos aangetroffen, een meisje van 12 en een meisje van 15 jaar. Een van hen was er aanvankelijk erg aan toe.

De twee werden naar het UZ Gasthuisberg gebracht. Intussen zijn ze opnieuw thuis bij hun ouders. Wat er precies gebeurd is, is nog niet duidelijk. De meisjes zouden naar eigen zeggen nogal wat alcohol gedronken hebben.

De lokale politie is een onderzoek gestart en houdt er ook rekening mee dat er mogelijk buiten hun medeweten om iets in hun glas is gedaan. Het bloedonderzoek zal daarover uitsluitsel moeten geven.

Ook in Kortenberg is gisterochtend een 13-jarige dronken van de straat geplukt. De jongen was in elkaar gezakt na een fuif. De politie bracht hem naar het ziekenhuis.


bron: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieu..._Leuven_Dronken

Eigen mening: Erg om te zien dat de leeftijd waarop kinderen -want hier gaat het wel degelijk over kinderen- al op zo'n jonge leeftijd overdreven veel alcohol drinken. Dit komt volgens mij vooral omdat ze bij de ouderen willen horen, hun grens nog niet kennen en niet weten wat de gevolgen kunnen zijn. Dit geeft volgens mij een signaal aan de maatschappij dat we al op zeer jonge leeftijd kinderen moeten informeren over alcoholgebruik.
Maar ik hoop wel dat men door dit artikel weer niet gaat denken dat alle 12-13jarigen alcohol gebruiken, en dit in overdreven mate.
Met citaat antwoorden