Enkele post bekijken
Oud 29th November 2010, 09:20
Yana Daems Yana Daems is offline
Registered User

Ik ben het er ook mee eens dat heel wat jongeren van thuis uit gestimuleerd worden om verder te studeren. Velen kunnen en willen na het secundair onderwijs nog enkele jaren verder studeren omdat het behalen van een diploma voor hen uitermate belangrijk is. Ook bij mij was dit een vanzelfsprekende keuze; geen haar op mijn hoofd dat er aan dacht om na mijn middelbare studies te stoppen met studeren.
Maar ik heb mijn vragen bij het aantal studenten dat zal slagen in het hoger onderwijs. In het secundair onderwijs merkte ik dat velen zich geroepen voelden om hogere studies aan te vatten, zelfs als de leerkracht hen dit afraadde.
Volgens mij zijn er ook heel wat jongeren die gaan studeren, omdat ze gewoon niet weten wat ze moeten doen. Een vriendin van mij heeft heel impulsief voor een bepaalde richting gekozen omdat ze het niet de moeite vond om andere mogelijkheden te overwegen. Nu valt deze richting heel zwaar tegen en ze zal waarschijnlijk volgend jaar een heel andere weg inslaan.
Het is positief dat er veel meer mogelijkheden zijn voor jongeren (en volwassenen) om hun studies na het secundair onderwijs voort te zetten. Al vrees ik wel dat dit hoge aantal studenten in de loop van het jaar een heel stuk zal dalen.
Met citaat antwoorden