Enkele post bekijken
Oud 29th November 2010, 00:30
kaat.vennekens kaat.vennekens is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door JoBo
Ik ben persoonlijk niet echt akkoord met de reactie van Kaat. Ik vindt dat het niet is aan de niet roker om te vragen aan de roker om buiten te gaan staan. Ik vindt dat de roker zelf moet weten dat er ook mensen zijn die niet roken en dat hij daar dan respect voor moet hebben. Zeker als je zo'n artikel leest. Ik ben ook zeker voor het rookverbod in de horeca.

Als je het zo beziet , heb je inderdaad gelijk Jolien.
Een roker moet zelf het verstand hebben om eventueel naar buiten te gaan of om niet te roken, als hij of zij bij niet rokers is. Maar als het die persoon in kwestie niet is opgevallen dat hij of zij andere mensen stoort en toch rookt wanneer je als niet roker in de buurt bent, mag je die persoon er toch op wijzen dat je liever hebt dat hij of zij zijn sigaret dooft of naar buiten gaat omdat je dat zelf verre van aangenaam vindt.
Wat Yves vermeld is natuurlijk ook weer waar. Als we alle plaatsen gaan vermijden waar er gerookt wordt, zal ons sociaal leven er hard op achteruit gaan. We zitten nu eenmaal in een maatschappij of in een wereld waar roken voor verschillende mensen, en spijtig genoeg ook jongeren, een sociale status creëert. Als jongere wil je erbij horen en doe je zoals al je vrienden doen. (Als het dan al vrienden zijn?) Als oudere ben je niets anders gewoon dan een sigaretje bij jou drankje, een sigaretje na het eten, … En dan ben je die man of vrouw uit het café met die sigaret.
Sigaretten verbieden vind ik persoonlijk absoluut geen optie. Maar er moet inderdaad wel iets aan gedaan worden, en snel.
Met citaat antwoorden