Citaat:
Orgineel gepost door Summa.Wastyn
Wat is die oplossing dan juist? Vreemd dat hij hier niet verder op ingaat of misschien juist niet…
|
Als ik me niet vergis is de oplossing de basis van het hele christelijke geloof: Jezus is gestorven voor de fouten die wij maken. Dus ook als je je niet aan de kuisheidsbelofte houdt, dan zal hij je dat vergeven en niet aanrekenen. Maar dat neemt niet weg dat je het niet mag proberen na te leven. Tenslotte is het zo dat je als je enkel aan de oplossing denkt, je de slechtste mens van de hele aardbol kan zijn.
Het gaat er net om dat de voorschriften uit de Bijbel niet zozeer gaan om 'wat is goed?' en 'wat is fout?', maar wel om: Waarom heeft Jezus/God ons aangeraden om met seks te wachten tot je de juiste persoon gevonden hebt? ... En daar is het antwoord in dit artikel duidelijk (maar extreem): Tienerzwangerschappen e.d. Maar het kan ook heel simpel zijn: Om pijn en verdriet die gepaard gaat met 'waarom heb ik mij zo rap aan zo iemand overgegeven?' te voorkomen. ... Althans zo interpreteer ik het.
By the way: Zo'n vader-dochter-kuisheidsbals zijn uiteraard belachelijk als er ook geen jongens zijn die zich engageren om kuis te blijven... haha!
Want zo'n belofte heeft toch een pak meer kans op slagen als beide partners dezelfde ideeën hebben over de waarde van hun seksualiteit.
By the way2: Je hoeft echt niet zo'n bal te doen om zulke beloftes te maken. Tenslotte hoef je ook geen heel feest te geven of communie te doen of ... om te zeggen dat je in God gelooft. Dat is toch gewoon iets simpel tussen jezelf en God. En uiteraard mag je daar over praten met je ouders, want misschien vinden ze dat wel belangrijk, maar zo'n uiterlijk vertoon dat maakt natuurlijk de val des te dieper als het mislukt.
By the way3: Over zulke toestanden wordt er natuurlijk (misschien ook terecht) luid gediscussieerd en commentaar gegeven. Maar anderzijds is de manier waarop er tegenwoordig met seks wordt omgegaan ook wel het extreem tegenovergestelde van dit soort zaken, dus dat is evenzeer discussie en commentaar waard. Het zijn twee extrema, maar wel jammer dat vooral dit extreme aspect opvalt. Misschien is net daarom het andere aspect nog veel extremer. Dat is blijkbaar al zo normaal geworden en aanvaard dat het geen kritische blik meer waard is. En pas dan gebeuren de grootste ongelukken...