Enkele post bekijken
Oud 27th November 2010, 23:03
peacheach peacheach is offline
Tine Keersmaekers

Ik ben op zoek gegaan naar gelijkaardige posts, en ik vond deze op de site van HLN een stuk uitgebreider terug (http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...-werkkamp.dhtml) hier wordt o.a. vermeld dat de vrouw in haar post nationalistische betogers opgeriep om het Japanse paviljoen op de Wereldexpo in Shanghai aan diggelen te slaan. Nu zitten China en Japan al een maand in een gespannen sitatie omtrent een aantal betwiste eilanden in de Oost-Chinese Zee. De overheid controleerde Twitter dus op 'nationalistische oproerkraaiers' zoals deze vrouw.

De post van de vrouw mocht dan een ironische reactie zijn op de geweldadige protesten, haar reactie is toch in het verkeerde keelgat geschoten bij de Chinese overheid en zij werd ten onrechte gearresteerd.
Ik vind het heel erg dat zij veroordeeld werd terwijl het om een grapje ging, maar veel is er niet aan te doen, dit is hoe het Chinese regime werkt. Het zal dus ook niet veel uitmaken dat haar verloofde op hongerstaking gaat tot dat zij vrijgelaten wordt, want ik denk dat het niet zal werken.
Dit geval toont inderdaad aan dat men zeer voorzichtig moet zijn met wat je zomaar op het internet gooit, zeker over zulke onderwerpen en zeker in landen als China.
Met citaat antwoorden