27th November 2010, 17:31
|
Registered User
|
|
|
|
Citaat:
De jongste meisjes zijn 10
|
Ik geloof niet dat meisjes van die leeftijd al ten volle beseffen wat voor een belofte zij gaan maken. En ik vrees ervoor dat hun vaders hen zo vlug mogelijk naar zo’n bal willen begeleiden zodat ze “een contract hebben getekend met God”. Het gaat dus volgens mij niet om de beslissing van die meisjes maar van de vaders die beslissen wat hun dochter wel of niet mag.
Citaat:
Prachtige jurken, lekker eten en uitbundig dansen
|
Hoeveel meisjes kiezen dan daadwerkelijk voor die kuisheidsbelofte en niet voor de pracht en praal die erbij hoort? We hebben het tenslotte over tienermeisjes die gemakkelijk beďnvloedbaar zijn. Waarschijnlijk krijgen ze ook nog eens van familie nog een heleboel cadeautjes omdat zij “de juiste keuze hebben gemaakt.”
Citaat:
Dan is er uiteraard een oplossing
|
Wat is die oplossing dan juist? Vreemd dat hij hier niet verder op ingaat of misschien juist niet…
Citaat:
Een studie van de universiteit van Columbia bij 12.000 adolescenten toonde nochtans aan dat 88 procent van de jongeren die ooit zwoeren zich te zullen onthouden, uiteindelijk toch seks hadden voor het huwelijk.
|
Het is toch duidelijk dat zo’n belofte niets uithaalt dus waarom gaan ze niet voor een andere aanpak? We leven tenslotte in de 21ste eeuw. Als je alleen je kinderen verbiedt seks te hebben voor het huwelijk zonder hen deftige informatie te geven als ze dat wel willen doen dan kom je natuurlijk uit bij tienerzwangerschappen etc.
|