26th November 2010, 20:05
|
Registered User
|
|
|
|
Aantal kinderen met leerstoornis stijgt fel, expert relativeert.
Hey Belinda,
Ik ben het volkomen eens met jouw mening en tevens ook met het artikel waarin die professor eindelijk eens durft in te gaan tegen deze opmars in kwaaltjes. Ik ben zelf moeder van een zoon met een serieuze leerstoornis. Al vanaf de kleuterschool kreeg ik te horen dat hij niet snel genoeg was met dit en niet snel genoeg met dat.... so ? Geef in de eerste plaats de kinderen DE TIJD om zich te ontplooien. Het ene kind leert al sneller lezen dan de ander maar in het geval van mijn zoon kon hij pas deftig lezen in het 5de leerjaar. Nu is hij trouwens een boekenwurm van het eerste uur. Mijn zoon werd geadviseerd in het 3de leerjaar om over te schakelen naar het Bijzonder Onderwijs want volgens de school en het CLB zou dit voor hem veel beter zijn. Ik heb dit geweigerd en nu zit hij in zijn eerste jaar ASO en doet het heel goed. Als kinderen goed begeleid worden en de kans krijgen om zich op eigen tempo te ontwikkelen zou het spijtig zijn hen een mooie schoolcarrière te ontnemen. Veel ouders misbruiken deze maatregelen voor kinderen die helaas niet in het gewone onderwijs thuishoren of kinderen die totaal niet graag iets voor school doen en zo een gemakkelijkere methode aangereikt krijgen om nog minder te doen.
|