26th November 2010, 16:44
|
Registered User
|
|
|
|
Het is geen pretje wanneer je in een wijk woont waar dagelijks zoveel auto's doorrijden. Toch is dit geen alleenstaand geval. Ik denk dat elke gemeente wel zo een of meerdere straten/wijken heeft waar sluipverkeer passeert. Zelf woon ik ook in een straat waar op de spitsuren om de seconde een auto of vrachtwagen doorraast en waar je 's morgens (zeer vroeg) praktisch uit je bed davert. Ik kan het niet nalaten om de vraag te stellen, maar is dit de enige wijk in Edegem waar dit gebeurt? Woont er toevallig iemand die invloed heeft in de gemeentepolitiek? Het doet mij zo'n beetje denken aan een omheinde residentie, waar niemand nog inkomt die het juiste pasje niet heeft. Terwijl ons land al vol staat van camera's om allerlei inbreuken vast te stellen, gaat men er nu nog wat bijplaatsen om het verkeer in wijken terug te dringen. Ik zou niet graag verkeerd rijden in Edegem.
Toch zijn er zeer eenvoudige, goedkope oplossingen. In een residentiële wijk in Lier heeft men jaren geleden grote betonnen bloembakken, afwisselend links en rechts op de rijweg, geplaatst. De bestuurders zijn genoodzaakt om traag te rijden, wat voor de meesten al demotiverend werkt om deze straat als sluipweg te gebruiken. Maar ja, zo'n maatregel brengt natuurlijk geen geld in het laatje van de gemeentekas.
|