25th November 2010, 21:10
|
Registered User
|
|
|
|
Het is inderdaad merkwaardig dat het aantal besmettingen blijft stijgen.
Er wordt op verschillende plaatsen aan preventie gedaan. Er worden lezingen gehouden, tentoonstellingen, reclamespots, boeken, ... Je zou denken dat mensen toch slim genoeg zouden zijn en er rekening mee houden.
Maar volgens mij ligt het ook een deel aan enerzijds de luiheid van sommige mensen.
Mensen die niet willen luisteren of die het allemaal een groot taboe vinden. Mensen die er niet in geloven en zeggen dat het hen toch niet zal overkomen. Verschillende mensen denken ook dat het enkel in ontwikkelingslanden voorkomt en dat het niet tot bij hen komt.
En anderzijds ligt het volgens mij aan de onwetendheid verschillende mensen.
Mensen die op straat of in barre omstandigheden leven hebben op dit moment geen behoefte aan de informatie over het aids-virus. Zoals in zwart-Afrika, waar 68% besmet is met het aids-virus. Wat toch wel bijna ¾ van de wereldbevolking is. Dat in zwart-Afrika het cijfer zo hoog ligt, ligt ook deze keer aan de onwetendheid van de bevolking daar denk ik. De mensen daar hebben zo goed als geen tv of computer en kunnen dus ook niet naar reclamespots of dergelijke kijken. Ook de campagnes die er gevoerd worden, worden niet in zwart-Afrika getoond. Maar ook het tekort aan anticonceptiva heeft er grotendeels mee te maken. Mensen daar hebben geen geld voor zulke dure medicatie of preventiemiddelen aan te schaffen.
Ik hoop dat verschillende organisaties hun oog op deze cijfers laten vallen, en er iets aan kunnen en zullen doen.
|