Enkele post bekijken
Oud 25th November 2010, 11:21
lien.lauwers lien.lauwers is offline
Registered User

Ik vind dit absoluut niet schrikwekkend en vind dit eerder normaal. De laatste tijd is de kerk alleen nog maar op een negatieve manier in het nieuws aan bod gekomen. Kan je de mensen dan nog ongelijk geven wanneer ze beslissen niet meer naar de kerk te gaan? Neen, want ook mijn standpunt daaromtrent is sterk verandert. Ik twijfel er al sterk aan of ik ooit voor de kerk ga trouwen, laat staan dat ik mijn kinderen nog laat dopen. Mijn vertrouwen in heel het kerkelijk gebeuren is nu echt wel volledig weg. Evelien zei dat er ook nog wel goede priesters zijn, en inderdaad dit zal ook wel zo zijn. Maar kan je deze mensen nog vertrouwen? Wie weet welke schandalen komen er nog allemaal aan het licht... Ik denk ook dat de mensen het sociale conact niet meer nodig hebben zoals Evelien al aanhaalde. Heel onze maatschappij is gericht op individualiteit. Ik denk niet dat er nu nog veel mensen naar de kerk gaan om met andere mensen te praten. De mensen van deze tijd hebben dat niet meer nodig. Daarnaast bestaan er nu genoeg andere alternatieven om in contact te komen met de medemens.
Met citaat antwoorden