![Oud](images/statusicon/post_old.gif)
24th November 2010, 20:01
|
Registered User
|
|
|
|
Ik stond onlangs vooraan op een bus toen er een vrouw opstapte die tegen de buschauffeur begon te tieren dat de bussen altijd te laat zijn. Toen deze vrouw was gaan zitten zei de buschauffeur : ' en dat terwijl wij er niet eens iets aan kunnen doen' waarna hij begon uit te leggen hoe het systeem bij de lijn werkt. Om even een voorbeeld te geven. De directie maakt een schema waarop staat op welk tijdstip de bus aan welke halte moet zijn. Als er besparingen moeten worden gedaan kan dat op 2 manieren. Het schrappen van lijnen of het inkorten van de tijd. Zo is het gekomen dat bv de lijn 400 van hoogstraten naar Oostmalle zo'n 30-32 minuten heeft om aan te komen. Even ter verduidelijking als je dit met de auto doet doe je er zo'n 30 minuten over ZONDER over Achtel te rijden en ZONDER te stoppen aan bushaltes. twee dingen die een buschauffeur uiteraard wel moet doen. Sinds ik dit weet probeer ik mij telkens een bus te laat is te bedenken dat dit voor de chauffeur net zo lastig is als voor ons. Het verhelpt het probleem niet, maar het op lakse chauffeurs steken ook niet.
Als de overheid wil dat er meer gebruik wordt gemaakt van het openbaar vervoer zal het toch eerst zijn stiptheidsprobleem moeten oplossen.
|