Enkele post bekijken
Oud 24th November 2010, 12:47
vincent.van.dyck vincent.van.dyck is offline
Registered User

Ik denk dat verkiezingen ultiem uitgesloten moeten worden. Di Rupo heeft onlangs ook gezegd dat nieuwe verkiezingen niet zouden mogen, ze lossen niets op. Hij zei ook dat we misschien eens niet meer aan de idealen en punten van Wallonië en Vlaanderen moeten denken maar aan het welzijn van de gehele natie.
In de reportage blijkt dat een splitsing economisch heel zwaar wordt voor beide landen. Vlaanderen zou er wel sneller bovenop zijn dan Wallonië, die krijgen het pas echt zwaar! Er zijn punten waar we het over eens zijn en daar moeten we ons op focussen. Ik denk dat dat al een stap vooruit zou zijn voor het land België. De politiek lijkt nu wel 2 kleine kindjes die elk hun ding willen en egoïstisch blijven vasthouden aan hun ding. Als we nu stemmen dan stemmen Vlamingen op Nederlandstalige lijsten en Walen op Franstalige lijsten. Laat ons op beide lijsten stemmen en zelf eens kiezen op wie we stemmen, we kiezen dan niet meer voor een Vlaming of een Waal maar voor een belg. Dat is democratie! Eenheid boven apartheid.
Ik kijk nu naar een ander land met hetzelfde probleem, namelijk Spanje. In Spanje staan ze al een heel stuk verder dan hier in België. Catalonië heeft een eigen regering, een eigen politiemacht, eigen sportcompetities buiten de Spaanse competities. Zij willen splitsen maar zij wachten tot wij actie ondernemen. Als wij er slecht uitkomen, dan komen zij terug op hun beslissing. Catalonië kan onafhankelijk worden, maar dan valt heel Spanje uiteen. Daar denken ze nu wel aan eenheid, ze hebben Catalonië gegeven wat ze wilden en nu werken ze weer samen.
Concreet wil ik maar één ding zeggen: ik voel me belg en ik wil belg blijven. Hoe je het ook draait of keert, we komen er slechter uit door het land te splitsen.
Met citaat antwoorden