Enkele post bekijken
Oud 24th November 2010, 12:17
jurgen jurgen is offline
Registered User

Citaat:
- Hoe zal onze economie reageren? Hoe zullen investeerders reageren? Zal de EU in Brussel blijven? Blijven belangrijke bedrijven in Brussel, Vlaanderen of Wallonië?

Hoe de economie reageert weet je natuurlijk niet. Investeerders zullen misschien even terughoudend zijn, maar als ze merken dat er hier geen oorlog op uitbreken staat wordt dat volgens mij geregeld met de deelregeringen, dat heeft verder geen consequenties. De EU heeft verschillende belangrijke gebouwen in Brussel en zal heus geen investering van honderden miljoenen euro doen om plots ergens anders andere locaties te zoeken als België splitst.
Zou jij plots ergens anders gaan wonen als de gemeente waar je woont splitst in deelgemeentes?

Citaat:
- Als Wallonië zich als de 'Belgische' erfgenaam beschouwd (dwz. dat zij als rompstaat van België verder gaat) kan het zijn dat zij ook alle lidmaatschappen van internationale organisaties 'erft', moet Vlaanderen ALLES gaan regelen.

Als ze zichzelf tot Rest-België uitroepen kan dat inderdaad het "gevaar" zijn. Echter kan dat alleen als Vlaanderen zelf beslist om de onafhankelijkheid uit te roepen, en ik ben er eerder van overtuigd dat het Wallonië zal zijn die de stekker uit België trekt.

Citaat:
- (Voor de sportfans) Erkent het OIC, Fifa, ... ons nieuwe landje wel in de sportwereld?

Lijkt me redelijk onbelangrijk in vergelijking met al de rest. Maar om het er toch over te hebben. Die sportorganisaties erkent landen in Afrika waar woorden als "sociale zekerheid" en "mensenrechten" volgens mij niet eens in het woordenboek staan (bv. Rwanda, Somalië, Jemen). Dan zie ik het probleem met Vlaanderen niet in.
Met citaat antwoorden