Enkele post bekijken
  #9  
Oud 24th November 2010, 10:27
Viky Op de Beeck Viky Op de Beeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Lier
Posts: 79
Het is heel jammer dat de situatie in die school zo erg uit de hand moest lopen en dat de politie erbij betrokken werd. Maar of dit ook echt zo erg en slecht is als de media wil laten uitschijnen is nog maar de vraag.

Uiteindelijk kan je ervan op aan dat de politie zich niet in deze zaak zou inlaten als zij vonden dat er eerst nog andere maatregelen uitgeprobeerd moesten worden. Zij hebben het immers druk genoeg. Dus ik ben er vrij zeker van dat de school zelf al een aantal dingen geprobeerd had.

Dat de politie erbij moest komen is dus een noodzaak geweest. Want de zaak moet opgelost worden, al was het om geen signalen naar de kinderen te sturen zoals: 'met stelen kan je wegkomen, zolang je maar lang genoeg zwijgt'.

Bovendien kenden de leerlingen de agenten die de 'ondervragingen' uitvoerden en waren deze 'ondervragingen' ook maar gewoon gesprekjes om een beeld op de hele situatie te krijgen.

Wat mij betreft is er niets echt fout gebeurt en heeft de media weer van een mug een gigantische olifant gemaakt en alles veel breder uitgesmeerd dan de werkelijkheid.

Want stel dat de school hierin echt overdreven heeft, dan heb je nog de politie die hier ook mee is ingestapt. En zij zouden denk ik wel duidelijk gemaakt hebben dat ze zoiets niet kunnen doen als het werkelijk onnodig werd geacht. Kortom, het lijkt me sterk dat na de juf, de directie van de school overreageerde en dat dan ook nog is de politie zodanig in heel de situatie verwikkeld raakte dat ze tot onnodig zware maatregelen zijn gekomen.

Ik hoop wel dat niet alleen de piste dat een van deze leerlingen het gedaan heeft wordt onderzocht, maar dat ook al het personeel op die school wordt nagetrokken.
Met citaat antwoorden