Enkele post bekijken
  #1  
Oud 24th November 2010, 09:07
Mattiaswillems Mattiaswillems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Lichtaart
Posts: 75
Steeds meer Belgen kweken thuis cannabis

Steeds meer Belgen kweken thuis cannabis

BRUSSEL - Het aantal mensen dat thuis cannabis kweekt, is sterk gestegen. In 2009 werden 738 plantages ontdekt, bericht la Dernière Heure woensdag.
Van die 738 plantages waren er 526 bestemd voor persoonlijk gebruik van de kweker. In 2007 werden 466 plantages ontmanteld, in 2008 waren dat er 666.

Volgens een verkoper van materiaal om thuis aan de slag te gaan met de plantjes, is het profiel van de cannabisteler erg verscheiden. Zowel jongeren als ouderen, kaderleden, kankerpatiënten, vrouwen als huisvaders behoren tot de cannabiskwekers. De verkoop van de zaden is in België verboden, maar via internet zijn ze makkelijk te verkrijgen.

De standaard.be 24/11

Cannabis kweken begint stilaan voor vele mensen precies een hobby te worden. Maar ik begrijp deze stijging wel: Volgens uit wat ik afleid uit het artikel is het niet moeilijk te kweken en kan het kleinste kind het. Ook zie ik heel vaak op fuiven en festivals jongeren met cannabis. Maar ik vind cannabis op dezelfde lijn staan als roken: het zijn beide schadelijke drugs, maar de één is toegelaten en de andere niet. Ik denk dat zolang mensen cannabis gebruiken dat ze niet overschakelen naar zwaardere drugs, dus laat hen dit dan toch (voor eigen gebruik!) kweken.
Met citaat antwoorden