Enkele post bekijken
Oud 24th November 2010, 09:58
Mattiaswillems Mattiaswillems is offline
Registered User

Er is nu al bijna zeker dat de 29 mijnwerkers de ramp niet hebben overleefd. Men moet toch na deze gebeurtenis eens goed nadenken over de veiligheid van de mijnwerkers, eerst Chili en nu dit. Een spijtige zaak!

Nieuw-Zeeland rouwt om 29 mijnwerkers

'De natie is in rouw', meldt de Nieuw-Zeelandse premier John Key, nadat de hoop is verdwenen om de 29 mijnwerkers die al vijf dagen vermist zijn levend terug te vinden. Woensdag vond er een tweede explosie plaats in de mijn.
'Het is een nationale tragedie', zei de premier op een persconferentie. 'We zijn een natie in rouw.' Er is geen hoop meer om overlevenden terug te vinden in de mijn na een tweede explosie, had de politie eerder bekendgemaakt.

'Ik moet spijtig genoeg aan de Nieuw-Zeelanders meedelen dat er een andere, zeer krachtige explosie ondergronds plaatsvond vandaag om 14.37 uur (2.37 uur in België) en dat, door die explosie, niemand het heeft overleefd', zei de commandant van de politie, Gary Knowles, die de reddingswerkzaamheden coördineert. De families verlieten wenend een vergadering met de autoriteiten, die hen het nieuws meedeelden.

De vermisten, tussen 17 en 62 jaar, waren 24 Nieuw-Zeelanders, 2 Australiërs, 2 Britten en een Zuid-Afrikaan. Na de explosie slaagden er slechts 2 mijnwerkers in om lichtgewond weer bovengronds te raken.

De Standaard.be 24/11
Met citaat antwoorden