Enkele post bekijken
Oud 24th November 2010, 09:49
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User

Een pilletje om het verleden te vergeten

Wetenschap en techniek gaan erop vooruit, maar is dit altijd in de positieve zin van het woord? Ik denk van niet. Tegenwoordig moet alles maar opgelost worden met een pilletje. Enige vorm van depressie brengt Antridepressiva, enige vorm van onrust brengt Temesta en weet ik veel ... En nu een pilletje om het verleden te gaan vergeten, waar gaat dat naartoe.
Ik vind uiteraard wel dat sommige mensen zo'n pilletje mogen nemen. Er zijn altijd uitzonderingen! Ik spreek vooral over mensen met traumatische ervaringen en dergelijke. Maar ook daar moeten grenzen worden getrokken en "criteria" aan worden voltrokken.
Maar voor de rest vind ik het absoluut niet nodig om het verleden te vergeten. Een mens leert toch uit zijn verleden? Zoals je leert uit een vorige relatie?
Ik vrees dat er daarom veel misbruik van zal worden gemaakt. Vooral mensen die proberen om daden waar ze grote spijt van hebben uit hun leven te krijgen en te verdrijven. Maar moeten zij geen spijt en berouw hebben, zichzelf vergeven en vergeving zoeken? Niet zomaar verdringen.
Ik heb er toch mijn twijfels over, maar als sommigen hiermee kunnen leven, dan zal ik daar respect voor opbrengen!
Met citaat antwoorden