Enkele post bekijken
  #2  
Oud 23rd November 2010, 17:29
Charissa Charissa is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 110
Personeel NMBS vaker geconfronteerd met agressie

Is dit artikel wel betrouwbaar? Het komt namelijk van www.zita.be wat niet als een echte krant of tijdschrift kan worden beschouwd. Ik kon ook niet meteen een gelijkaardig artikel terugvinden in De Standaard, De Morgen of Het Laatste Nieuws. Wel vond ik een artikel in De Standaard dat handelt over de vele ontslagen bij NMBS omwille van agressie op het werk. Hier zal dus wel iets van kloppen. Het artikel dateert wel al van juni 2010 wat toch wel al even geleden is.

Toch zou ik graag mijn mening over dit artikel geven. Het is betreurenswaardig dat in onze maatschappij zo vaak met agressie wordt gereageerd. Agressiviteit lost niets op en is nergens goed voor. Ik heb dezelfde mening als Isabel. Ook ik begrijp niet waarom de medewerkers worden aangevallen. Als je beslist om geen ticket te kopen, is het ook je eigen verantwoordelijkheid als je hierop betrapt wordt. Dreigen om de werknemers in elkaar slaan om zo toch maar geen boete te krijgen is geen goed idee. In wat voor een maatschappij leven wij?
Zelf neem ik niet zo vaak de trein. Ook omwille van het feit dat de trein niet zo betrouwbaar is. De laatste tijd worden er veel treinen afgeschaft en stakingen steken ook de kop op. Maar het is nog steeds geen reden om dit uit te werken op treinconducteurs, andere NMBS-werknemers en misschien zelfs op andere treinreizigers. Zulke beslissingen worden door een hogere hand genomen. De werknemers delen het alleen maar mee aan de treinreizigers. Zij kunnen er dus niet aan doen.
Misschien moet NMBS haar beslissing om de verkoop van de vervoersbewijzen aan het loket af te bouwen even herzien. Er moet een oplossing gevonden worden zodat zowel de werknemers als de treinreizigers zich weer veilig voelen.
Met citaat antwoorden