Enkele post bekijken
Oud 23rd November 2010, 13:38
Stef.Van.Bauwel Stef.Van.Bauwel is offline
Registered User

Ik snap niet dat zo'n 'fout' in het systeem jaren kan blijven doorwerken. Zoals in het artikel te lezen is, kan iemand die jaren hard gewerkt heeft met wat tegenslag minder verdienen dan iemand die jarenlang van de staat 'geprofiteerd' heeft door niet te werken. Er zijn uitzonderingen die natuurlijk niet kunnen werken maar ik denk als het probleem van perfect gezonde niet-werkende eerst aangepakt kan worden dat er een flinke som geld vrij kan komen voor pensioenen.

Ik kan me niet inbeelden dat mijn vader, een man die vanaf zijn 14 jaar in weer en wind moet werken, geen degelijk pensioen krijgt. Een andere bedenking dat ik me maak is "waarom krijgen ambtenaren meer". Ik snap dat zelfstandigen minder krijgen omdat ze gedurende hun loopbaan misschien iets meer hebben kunnen verdienen en sparen. Zijn ambtenaren dan zoveel belangrijker? ... De Vlaanderen - Wallonië kwestie in dit artikel is bijna stom om aan te halen maar toch ondanks dat Wallonië en Brussel meer pensioen krijgen, moet volgens mij iedereen op gelijk wijze behandelt worden en een eerder algemeen effect ervaren (als België en niet onderverdeelt in stukken). Voor je het weet gaan wij allemaal opdraaien voor deze misstap binnen het bestuursstelsel en zullen we allemaal langer moeten werken of meer belastingen betalen. En zullen deze klap beter kunnen opvangen als een verenigd België waarin iedereen gelijkwaardig is en gelijke delen krijgt en bijdraagt dan een België waarin Vlaanderen of Wallonië zich gaat opstellen als de 'persoon' die het niet verdient om hieraan te werken wegens de fout van ...(Vlaanderen, Wallonië), of het minder pensioen krijgen dan...
(Vlaanderen, Wallonië)

Ik ben blij dat deze fouten openlijk aan het licht komen maar ben wel van het principe dat je als minister toch een degelijk loon hebt je ook naar die standaard mag werken (zonder zulke fouten).
Met citaat antwoorden