Enkele post bekijken
Oud 23rd November 2010, 09:08
Ingeborg Ingeborg is offline
Registered User

Hoop slinkt voor Nieuw-Zeelandse mijnwerkers

Hoop slinkt voor Nieuw-Zeelandse mijnwerkers
AP
VRT
ma 22/11/2010 - 07:27 In Nieuw-Zeeland wordt gevreesd dat er doden zijn onder de 29 mijnwerkers die sinds vrijdag vastzitten na een explosie. Er was nog geen teken van leven. Hulpverleners kunnen de mijn niet in.
Sinds vrijdagochtend kon nog geen eten of drinken worden bezorgd aan de 29 mannen die vastraakten. Er is nog steeds grote onzekerheid over de hoeveelheid giftig gas in de mijn na de ontploffing. Daarom kunnen reddingswerkers de mijn niet in.
Hulpdiensten willen een robot in de mijn sturen, maar ze moeten eerst zeker weten dat die geen vonkje kan doen ontstaan dat het gas doet ontploffen. Er wordt ook een schacht geboord om de hoeveelheid gas te peilen en te doen afnemen. Die schacht zou vandaag af moeten zijn, maar ondertussen slinkt de hoop om de mijnwerkers levend bovengronds te krijgen.
MIJN MENING/ Blijkbaar is het tegenwoordig makkelijker en veiliger om in de ruimte te vertoeven als elite, maar een mijnwerker met een nog altijd “minderwaardige job” van deftige bescherming en zuurstof voorzien blijkt nog altijd een moeilijke zaak. “Eens in de put , altijd in de put….”Met de huidige technologie waar men bijna een jaar rond in de ruimte kan leven en werken, moet voor dit mijnprobleem toch betere oplossingen te vinden zijn.

Bron/ De Redactie.be
Met citaat antwoorden