Enkele post bekijken
Oud 22nd November 2010, 18:49
VanGenechten.Steven VanGenechten.Steven is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door Liesanne.Boeren
Ik denk ook dat het een goede maatregel zou zijn om de ongevallen met motorrijders te doen dalen.
Ik merk zelf dat mottorrijders vaak de ene na de andere auto in een flits voorbij steken. Vaak zijn ze ook bijna helemaal in het zwart gekleed en vallen ze dus niet zo hard op. Door ze fluovesten te laten dragen zullen ze wellicht beter zichtbaar zijn in het verkeer. En veiligheid in het verkeer is vandaag de dag volgens mij toch wel belangrijk aangezien er steeds meer en meer weggebruikers zijn.

Ik denk echter niet dat met zo'n fluovest alles opgelost is. Ik denk namelijk dat er in hun rijstijl ook het één en ander moet veranderen want hoe je het ook draait of keert ze rijden vaak gewoon te snel en steken andere voertuigen rakelings voorbij.

Hier ben ik het niet mee eens.
Oke, er zijn cowboys op de weg, maar lang niet iedereen rijdt zo gek rond.
Ik ken er genoeg die normaal gebruik maken van de openbare weg, meer dan die gelijk zotten elkaar voorbij steken.
Oke, je rijdt soms eens te snel, maar je gaat mij niet zeggen dat je met de wagen altijd mooi de toegelaten snelheid rijdt..
Vaak schatten de automobilisten de motorrijders ook gewoon verkeerd in waardoor ZIJ net voor het gevaar zorgen. Ik zeg niet dat dit altijd het geval is, maar eens je zelf rondrijdt op de motor merk je dit écht wel.
Dit wil echter niet zeggen dat ik deze maatregel totaal overbodig vindt. Alluwel dat het tijdens de zomermaanden gewoon nutteloos is om een fluo-vestje te dragen.. maar waar trek je dan weer de lijn.
Kortom, goede maatregel, maar scheer aub niet alle motorrijders over dezelfde kam. Er zijn ook genoeg straatracers onder de wagens.
Met citaat antwoorden