Enkele post bekijken
  #6  
Oud 22nd November 2010, 14:32
EvelienE EvelienE is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 87
Op zich vind ik het een mooi concept. Het zijn vooral oudere mensen die Scherpenheuvel bezoeken. Vaak is het voor die mensen na een tijd niet meer mogelijk om naar daar te rijden omwille van achteruitgang. Ik denk dat hun kinderen dan sneller zullen zeggen “ We zullen de computer eens opzetten en zo een kaars laten branden voor u” dan dat ze eens naar Scherpenheuvel rijden. Het zijn ook vaak dezelfde mensen die naar daar gaan, die er echt gewend aan geraakt zijn om elke week een kaars te branden. Aangezien ik zelf in Scherpenheuvel werk ken ik veel mensen die er elke week komen. Zij branden dat kaarsje niet zo zeer om er bij te bidden maar eerder uit gewoonte.
Wel stel ik mij de vraag of de stad verder heeft nagedacht bij de economie. Scherpenheuvel wordt rechtgehouden door de toeristen. De restaurants, de kraampjes waar je souvenirs kunt kopen,… zij moeten allemaal leven van de toeristen die naar daar komen om een kaars te branden. Mensen, en nu heb ik het niet over de oudere generatie, die toch een kaars willen branden in Scherpenheuvel maar er door verschillende redenen zoals tijdgebrek ofzo gewoon niet geraken, gaan sneller geneigd zijn om een kaars te bestellen via internet. Zo gaan de restaurants en kraampjes er ook op achteruit en zakt de economie daar ook weer voor een deel in elkaar.
Mijn conclusie dus: op zich vind ik het een goed concept voor mensen die er echt niet meer geraken maar die toch het gevoel willen hebben een kaars te hebben gebrand in Scherpenheuvel. Anderzijds: wie van de oudere generatie ( 75-80 jaar) heeft er een computer? Ze moeten dus blindelings vertrouwen op de kinderen/kleinkinderen. Langs de andere kant is het dus misschien een beetje zinloos en ook slecht bekeken van de stad zelf omdat ze er zo ook geen voordeel meer uit kunnen halen uit de honderden bedevaarders. Want geef nu toe: wat is er mooier dan samen met enkele vrienden te voet naar Scherpenheuvel te gaan?
Met citaat antwoorden