Enkele post bekijken
  #2  
Oud 22nd November 2010, 09:51
Vincent Vincent is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Sint-Job in't-Goor
Posts: 132
zomaar centen?

De Vlamingen moeten niet zomaar centen afgeven, maar 12miljard euro....PER JAAR!!! Dit is geld waarmee we onze pensioenen e.d. kunnen veilig stellen voor de komende werkende generatie, wij dus en de leerlingen bij wie we stage doen. Op dit moment heb ik er inderdaad ook geen last van, en heb ik het ook goed. Maar als dit een rem of een wurggreep betekent op onze ontwikkeling en zelfs een aanval doet op onze welvaart dan is dit toch een probleem dat aangepakt moet worden. En het is niet dat we met onafhankelijkheid Wallonië laten vallen, Vlaanderen is dan een zeer rijke regio die kan investeren in Wallonië wat ook voor hen beter is, hun economie zal dan sneller ontwikkelen dan nu.
Ook hebben Vlaanderen en Wallonië een totaal verschillende visie, zowel op ontwikkeling, als op politiek vlak. In een verenigd Europa waar alle staten hun stem hebben is dit een groot probleem omdat Vlaanderen zijn stem niet kan laten horen, (deelstaten worden niet gehoord) enkel een Belgische stem. In dit systeem is er de ene keer een Waalse dan een Vlaamse vertegenwoordiger. Hoe kan je dan een standpunt duidelijk maken in Europa en efficiënt werken?
Ik ben van mening dat een splitsing voor beide landsdelen beter is.
Met citaat antwoorden