Enkele post bekijken
  #1  
Oud 21st November 2010, 20:03
Sanne.Nuydens Sanne.Nuydens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Vosselaar
Posts: 79
Tweede arbeider getuigt over pesterijen bij MACtac

Tweede arbeider getuigt over pesterijen bij MACtac

BRUSSEL - Eerder deze week raakten schokkende beelden bekend van Daniel M.,een werknemer van het Waalse bedrijf MACtac die jarenlang gepest werd door collega’s. Vanmiddag getuigde op RTL-TVI ook Michel B., een tweede arbeider van het bedrijf, over zware pesterijen.

Met trillende stem vertelde de man over wat hem is overkomen. ‘Ik werd bij mijn broek genomen en kreeg drie stompen in mijn maag. Ik liet de deur los en hij greep me vast bij mijn keel. Hij maakte zijn broek los en zei dat een hoer als ik zijn kont moest kussen’.

Michel verwittigde de vakbond en trok naar de directie maar werd niet gehoord. ‘De directeur klopte op mijn schouder en sprak me aan alsof ik zijn vriend was. Allez Michel, laten we het vergeten. Morgen vieren we het veertigjarig bestaan van MACtac. We zullen het er maandag eens over hebben.’

De directie, die was uitgenodigd door RTL-TVI, was niet op het debat aanwezig. Ook Daniël M. getuigde vanmiddag. Sinds de pesterijen lijdt hij aan een post-traumatisch-stress syndroom en stottert hij. 'Mensen vragen me waarom ik MACtac niet vroeger heb verlaten, maar het was mijn werk en als je al een zekere leeftijd hebt en er al jaren werkt, dan is het niet zo gemakkelijk om te vertrekken.'

Daniël M. diende in 2008 een klacht in. Vijfentwintig mensen en het bedrijf zijn in verdenking gesteld. De raadkamer in Bergen beslist in januari of de feiten al dan niet verjaard zijn.

Bron: De Standaard (http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20101121_074)

Eigen mening:
Ongelofelijk dat er meerdere slachtoffers zijn binnen dit bedrijf, en dat de directie niet ingreep!
Ik kan me niet voorstellen hoe het moet zijn om als werknemer in dergelijke maten lastig gevallen te worden, en dan ook nog geen gehoor te vinden als je probeert om er iets aan te doen. De directie, alsook de pesters, verdienen in mijn ogen een fikse straf!
Misschien is het tijd voor een grootschalige sensibilisatiecampagne vanuit de overheid in verband met pesten op het werk?
Met citaat antwoorden