21st November 2010, 18:29
|
99% leerkracht
|
|
|
|
Eerlijk gezegd denk ik dathet afschaffen van de jobkorting puur en alleen gebeurt om geld te besparen. En ik vind het bijzonder belachelijk dat de Vlaamse regering daar niet gewoon eerlijk voor uit komt. Ik persoonlijk zou die uitleg beter accepteren dan de uitvluchten die nu worden gezocht.
- Klacht Europese commissie: Er zijn al wel meer zaken aangeklaagd hier in België en uiteindelijk valt daar altijd wel een creatieve mouw aan te passen. Dus is dit argument voor mij louter een uitvlucht.
- Jobkorting schoot zijn doel voorbij: Als ik me niet vergis dan was jobkorting een 'cadeautje' van de Vlaamse overheid voor de werkende mens. Echt veel doel heb ik in het begin niet gehoord. Het was meer profileringsdrang t.o.v. Wallonnië toen: 'Zie eens wat wij ons kunnen veroorloven'. En als er dan wel een doel aan zat, dan heeft men dat bij de hervorming laten zien, door enkel de laagste inkomens nog jobkorting te geven. Als dat gebeurt, dan stimuleer je toch sowieso de mensen die anders in een inkomensval zitten om te gaan werken.
Dus als je het mij vraagt: Vlaamse regering, zeg gewoon eerlijk dat er dit jaar geen geld is voor een cadeautje. Daar is niks mis mee!