Enkele post bekijken
Oud 21st November 2010, 13:01
Tom.Vlaminck Tom.Vlaminck is offline
Registered User

België betaalt 3.5 miljoen euro voor raketschild

België betaalt 3,5 miljoen voor raketschild

Barack Obama begroet de Belgische delegatie: premier Leterme, defensieminister De Crem en buitenlandminister Vanackere. © belga
België zal 3,5 miljoen euro bijdragen aan de ontwikkeling van het raketschild waarover dit weekend een akkoord werd bereikt op de NAVO-top in Lissabon. Ons land zal zeven jaar lang telkens een half miljoen euro betalen, bevestigt woordvoerder Dominique Dehaene van premier Leterme (CD&V) in Het Nieuwsblad.

Volgens de woordvoerder van minister van Defensie Pieter De Crem (CD&V), Kurt Verwilligen, wordt het raketschild gevormd door een reeks bestaande afweersysteem aaneen te koppelen. "Vergeet het Star Wars van Ronald Reagan. De bedoeling is enkel een aantal systemen die al bestaan met elkaar in verbinding te stellen." (mvdb)
21/11/10 08u00

Ik vraag mij af, als zoveel verschillende grootheden samenzitten aan de NAVO-top om een raketschild te bespreken, zouden ze dan niet beter werk maken van het verdere bestrijden van het terrorisme en 'kwade' waartegen het raketschild ons moet beschermen dan in defensieve positie te kruipen?

Dit raketschild zou niet nodig zijn als dit allemaal niet in zo'n extreme mate aanwezig was, dus ik zou eerder zoveel geld pompen in het beheersen en controleren van dit terrorisme dan in zorgen voor deze verdediging
Met citaat antwoorden