Enkele post bekijken
Oud 20th November 2010, 17:34
Lies.De.Kock Lies.De.Kock is offline
Registered User

Ik sluit me aan bij voorgaande commentaren.
Je kan als pester het leven zuur maken voor andere mensen. Ze moeten helemaal geen angst hebben voor de gevolgen ervan want ze krijgen zelfs nog een schadevergoeding ! In welke wereld leven we nu !

Mijn verstand is gewoon te klein om dit te kunnen vatten. Volwassen mensen worden de hand boven het hoofd gehouden ondanks de dingen die ze hebben gedaan. Er zijn zelfs beelden van de gebeurde feiten en toch ontlopen ze hun straf.

Citaat:
In eerste aanleg kreeg hij ongelijk, maar in beroep werd de man in het gelijk gesteld. De extreme folteringen, die op de beelden te zien waren, zijn geen dwingende reden voor ontslag, oordeelde de arbeidsrechter. Mactac weigerde om hem terug in dienst te nemen en moest 250.000 euro schadevergoeding betalen.

Dit gaat gewoon in tegen de rechten van de mens! Hoe kunnen we dit nu rechtvaardigen?

En wat met de gevolgen voor het slachtoffer? Moet hij de gebeurtenissen stil ondergaan? Enkele jaren geleden zijn er ook dergelijke feiten gebeurd bij de Post. Het slachtoffer zag geen uitweg meer en beroofde zichzelf van het leven. Ik kan me goed inbeelden dat hij dacht dat de situatie uitzichtloos was. Hij moest telkens de vernederingen ondergaan , maar niemand had gehoor voor zijn verhaal.

We moeten goed beseffen dat dit nieuws de wereld ingaat. Kinderen/jongeren lezen de krant ook. Welke boodschap geven we hiermee?
=> Pesten is OK?

Juridisch gezien moeten hier grotere gevolgen aan verbonden zijn! Als mens moet je elkaar respecteren!
Met citaat antwoorden