20th November 2010, 11:42
|
Registered User
|
|
|
|
Ik heb het afgelopen jaar een lange tijd in het ziekenhuis doorgebracht, en ik zou graag eventjes willen vermelden dat ik het niet eens ben met al de punten die je daar vermeld hebt.
Als je in een ziekenhuis ligt voor een bepaalde behandeling waarbij je de dokter dagelijks moet zien om bepaalde informatie te krijgen over wat er allemaal staat te gebeuren, is het dan niet normaal dat men gaat ''claimen'' dat de dokters hen moet komen spreken? Vaak zijn er tijdens mijn behandeling dingen gebeurt die mogelijk maar daarom niet verwacht waren. De gemoederen lopen niet noodzakelijk hoog op, maar als patiënt wil je graag wel wat verduidelijking over wat er allemaal met je lichaam aan de hand is.
Het ziekenhuis waar ik een tijd heb in doorgebracht heb ik amper bewakingsagenten gezien. Natuurlijk zou dit wel eens van afdeling tot afdeling kunnen variëren. Een sfeer van vertrouwen en respect zou in een ziekenhuis moeten heersen zoals je daar zegt, maar om dergelijke dingen te hebben zal je al gauw naïef genoemd kunnen worden. In sommige gevallen voelen patiënten zich eerder een nummer als een menselijk wezen van vlees en bloed, en dat kan op zich al vele frustraties uitlokken.
Zelf ben ik nooit iets in het ziekenhuis kwijt geraakt, noch is er ooit iets van mij gestolen geweest. Als men zakdoeken of dergelijke spullen mee naar huis neemt (als patiënt) om dat deze al geopend waren en het in de prijs van je verblijf inbegrepen zou moeten zijn, dan vind ik dat normaal. Maar zoals ik al zei, in het ziekenhuis waar ik mijn tijd heb doorgebracht heb ik nooit iets vernomen van diefstal. Ik zeg niet dat het nergens zal gebeuren, maar als mensen al gaan stelen van zieke patiënten weet ik niet of je nog veel lager kan vallen.
|