Enkele post bekijken
  #3  
Oud 19th November 2010, 14:33
Mortelmans Bart Mortelmans Bart is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Ranst
Posts: 101
Zorgwekkend racisme in de zorgsector

Ja weer zo'n ingewikkeld probleem. Ik persoonlijk vind dit geen probleem, nu moeten ze mij eens uitleggen wat het verschil is tussen een hand van een allochtoon en een hand van een Belg dat je rug wast. Komaan wij zijn toch allemaal hetzelfde, gewoon enkel onze kleur van onze huid is verschillend. En waarom willen ze niet gewassen worden door een allochtoon. Geef mij eens één duidelijk argument waarom ze dit niet willen ? Ik denk dat ze geen enkel argument kunnen geven of zelfs vinden !!! En als ze het argument geven dat allochtonen slechter werken dan kan ik ze alleen maar zeggen dat er ook allochtonen zijn die veel beter werken dan sommige Belgische werknemers. Zwartelingen hebben veel vaker respect voor iets of iemand? Nog niet opgemerkt? Als we van zo'n dingen allemaal een probleem maken dan wordt de kloof inderdaad nog groter tussen zwartelingen en blanke mensen. Ik moet eerlijk de vraag stellen waardat het respect van ons- wij Belgen- is gebleven?
Ik vind dat we zeker niet mogen gaan oordelen om racistische redenen of onze rug dan wel of niet gewassen wordt door een allochtoon. We moeten toch gewoon kijken naar de prestaties die geleverd worden, of niet? Een bejaarde man die nog nooit gewassen is of behandeld is geweest door een allochtoon kan voor mij hierover niet oordelen, anders is hij gewoon een racist in kleine vorm!!!!
Als er echt een werknemer zijn job niet doet en een bejaarde slecht behandeld tijdens het wassen bijvoorbeeld mogen we inderdaad die werknemer verbieden nog mensen te wassen. Maar dit geldt voor beide cultuurrassen en toch niet enkel voor allochtonen, komaan!
En als er eens een allochtoon iets niet goed doet, is dat toch niet bij alle allochtonen zo! We moeten dan toch ook soms eens naar onszelf kijken, doen wij alles zoals het hoort, ik denk het niet!!

Ik hoop, gewoon dat het probleem dat 'racisme' wordt genoemd snel verdwijnt in de toekomst. Laten we gewoon solidair zijn, respect tonen en elkander verdragen, .... en dan zal alles wel pakken beter gaan.
Het wordt tijd dat beide partijen water bij de wijn doen op alle vlak en dat het racisme voorgoed verdwijnt uit de wereld.
Hoe dat dit probleem ooit is kunnen ontstaan begrijp ik niet, maar wat ik wel bergijp is dat dit probleem er nu voor zorgt dat we op alle vlak problemen krijgen. Je ziet het, er komen nu ook al problemen in de gezondheidszorgsector die toch wel belangrijk is in de toekomst. Het tast onze gezamelijke maatschappij aan en het wordt dus dringend tijd dat we dit gaan aanpakken!!
Met citaat antwoorden