Enkele post bekijken
Oud 19th November 2010, 14:09
Charlotte Cooreman Charlotte Cooreman is offline
Registered User

Koppel laat poll beslissen over abortus

Moeten we ons ongeboren kind laten leven of kiezen we voor een abortus. De moeilijkste vraag waarmee aanstaande ouders geconfronteerd kunnen worden laat een Amerikaans koppel uit Minneapolis afhangen van een poll op het internet.
Pete en Alisha Arnold, 17 weken zwanger, hebben de website Birth or Not opgestart, daar laten ze de surfer beslissen over de toekomst van hun ongeboren kind. Stemmen kan nog tot twee dagen voor 9 december, de laatste dag dat een abortus uitvoeren legaal is.

De foetus, een jongen die voorlopig 'Wiggles' wordt genoemd, is perfect gezond. Om dat te bewijzen post het koppel regelmatig echografieën op hun blog.

Over de reden van de poll schrijft de 30-jarige Alisha dat ze bang is voor het moederschap. 'Ik vrees dat ik de druk niet aankan om een perfecte vrouw en moeder te zijn en ook nog een fulltime job te hebben.' Volgens het koppel is een poll de perfecte manier om een dilemma op te lossen in de Amerikaanse democratie. 'Is het niet mooi dat jullie stem een verschil kan betekenen in de echte wereld?'.

Vreemd genoeg proberen de twee al lang zwanger te worden en hebben ze al twee miskramen achter de rug. 'We proberen al zo lang een kind te krijgen dat ik bang ben dat ons verlangen er een te hebben afgekoeld is', schrijft Pete.

De website is zo controversieel dat sommigen denken dat het om een stunt van anti-abortusverenigingen gaat. Het koppel ontkent dat echter met klem.

Het enige lichtpunt aan de website is de voorlopige uitslag van de poll. Bijna 80 procent van de bezoekers vindt dat het kind geboren moet worden. Meer dan 56.000 mensen brachten al hun stem uit.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...DMF20101119_013

Eigen mening: De ouders laten de buitenwereld beslissen over het al dan niet plegen van abortus. Het plegen van abortus wordt in verschillende culturen op een andere manier bekeken. Daarom hoort het artikel thuis onder de categorie cultureel-maatschappelijk.

Persoonlijk vind ik dit een immoreel iets. Wie laat de buitenwereld nu beslissen over het al dan niet plegen van abortus? Dit gaat echt mijn petje te boven. In het artikel wordt aangehaald dat de ouders al lang een kindje wilden, en dat ze al twee miskramen hadden. Als dit zo is, twijfel je toch geen seconde over het al dan niet plegen van abortus, als je eindelijk zwanger bent? Ik begrijp dit echt niet, en kan er ook geen begrip voor opbrengen. Polls als dit moesten ze onmiddelijk verwijderen, en de ouders moesten ze een flinke boeten geven.

Ik hoop echt dat het om een stunt gaat van de anti-abortuscampagne. Als het om een stunt zou gaan, zou ik het een goede vinden, en heeft hij zijn effect zeker niet gemist.
Met citaat antwoorden