Enkele post bekijken
Oud 19th November 2010, 11:17
kaat.vennekens kaat.vennekens is offline
Registered User

Eigen mening:

Ik begrijp de klachten van de docenten zeer goed.
Het is niet aangenaam om voor een klas te staan die niet oplet en constant aan het babbelen is, laat staan een hele aula. Het lijkt dan wel dat je alles tegen de muren aan het vertellen bent. Dan blijf je als leerkracht of als docent niet meer gemotiveerd om de les aangenaam te maken voor de leerlingen, want ze letten toch niet op.
Maatregelen zoals niet meer binnen mogen in de les als je te laat bent vind ik zeer goed. Het kan natuurlijk wel eens zijn dat je pech hebt gehad met het verkeer of dat je een keer bent overslapen. Maar dat zal je er dan moeten bijnemen. Te laat is niet meer binnen! Ook babbelaars of leerlingen die de les storen moeten uit de les kunnen worden gezet vind ik. Ze zullen de volgende keer wel wat beter opletten.
Wat de laptops betreft, weet ik het eigenlijk niet goed.
Laptops verbieden zal voor verschillende studenten moeilijkheden veroorzaken. Snel schrijven en nog eens luisteren wat de docent zegt is moeilijk. Maar natuurlijk gaan andere studenten gewoon op facebook of zijn ze met iets helemaal anders bezig. Ik heb zelf geen oplossing voor dit probleem.
Ik wens de werkgroep veel succes met het zoeken naar een oplossing.
En inderdaad met al de universiteiten samen gaan zitten om tot een goede oplossing te komen is een zeer goed idee.
Met citaat antwoorden