Enkele post bekijken
  #3  
Oud 17th November 2010, 18:50
Annelies.Stokbroekx Annelies.Stokbroekx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Vosselaar
Posts: 95
Ik vind het ook een goede zaak dat de Koninklijke familie opnieuw een minder grote dotatie krijgt. Zoals Jente zegt, hebben de leden van de Koninklijke familie gewoon het geluk gehad om in deze familie geboren te worden. Waarschijnlijk zullen ze er zelfs niet zo veel van merken als ze wat minder krijgen. Zoals vermeld staat in de bron gaan de dotaties van koningin Fabiola, prins Filip, prins Laurent en prinses Astrid met iets meer dan 1,4% achteruit. Dat is niet echt overdreven veel naar mijn mening.
Wel vind ik het een goede zaak dat de Koninklijke familie toch nog een dotatie ontvangt. Ik begrijp het dat zij het niet altijd even makkelijk hebben om werk te vinden tussen het ‘gewone’ volk. Als ze bijvoorbeeld in een bedrijf gaan werken, zal dit misschien wel goede reclame zijn voor het bedrijf maar dan zullen ze waarschijnlijk niet bijdragen tot de productie zelf omdat er zeker mensen zullen zijn die handtekeningen komen vragen en dergelijke.
Juist omdat mensen van de Koninklijke familie zoveel aandacht krijgen, hebben ze ook bescherming nodig. Als men voor hen al bodyguards moet gaan inhuren, die veel geld kosten, ben je ook niet meer goed bezig. De leden van de Koninklijke familie zullen dan misschien wel werken, zoals vele mensen het graag zouden hebben, maar dit zal niet efficiënt zijn. Daarom ben ik er van overtuigd dat het goed is dat ze een dotatie krijgen maar deze moet niet overdreven groot zijn.
Met citaat antwoorden