Enkele post bekijken
  #3  
Oud 17th November 2010, 19:08
Liesanne.Boeren Liesanne.Boeren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Retie
Posts: 97
strooiwagens

Ik vind het ook een goed idee om eens een ander systeem te gebruiken bij het strooien. Dit systeem is veel veiliger en dat vind ik toch het belangrijkste. Allereerst zullen zo hopelijk de belangrijkste wegen sneeuw- en ijsvrij zijn deze winter zodat we allemaal veilig naar school of het werk kunnen,
maar een ander voordeel is ook dat de chauffeur van de strooiwagen nu zijn volledige aandacht aan het verkeer kan besteden.
Vroeger moest deze de situatie nog inschatten, de juiste hoeveelheden strooizout enzovoort intypen in het systeem én dan nog eens op de weg en het verkeer letten. Het verbaasd me ergens wel dat er zo nog geen ongevallen gebeurd zijn. Omwille van de veiligheid alleen al is het een goede beslissing om op dit systeem over te stappen.

Het is goed dat de regering voorzorgen neemt en leert uit de problemen van de vorige winter maar langs de andere kant denk ik dat men de problemen ook vanuit een ander standpunt moet bekijken.
Zoals Toon ook zegt zijn onze wegen niet overal in een goede staat, daardoor zijn ze ook 'vatbaarder' voor ijzel enzovoort. Men kan de wegen dus inderdaad beter op een grondige manier oplappen in plaats van slechts oppervlakkig want zoals gebleken uit de vorige winter helpt het ons niet echt vooruit.
De staat van de wegen zal ook zeker niet verbeteren door er 32.000 ton zout op te kappen en voor het milieu is dit ook niet echt gezond. (Ik denk dan aan de dieren die vorige jaar door een zoutvergiftiging gestorven zijn enzovoort.)
Misschien kan men naar volgend jaar toe toch beter wat meer experimenteren met andere strooimiddelen of een mengeling ervan.
Met citaat antwoorden