17th November 2010, 12:50
|
Student
|
|
|
|
Ik begrijp de eerder gegeven argumenten (van iedereen) wel, maar vaak ben ik er niet echt mee akkoord. Op mijn middelbare school stonden meerdere frisdrankautomaten die altijd beschikbaar waren en eigenlijk is dat nooit een probleem geweest. Als leerlingen frisdrank willen drinken dan doen ze dat toch. Kunnen ze het niet op school verkrijgen dan nemen ze het wel mee van thuis of ze kopen het ergens anders als ze 's middags buiten mogen. Ik ben wel te vinden voor een automaat met gezondere dranken, maar ik zie geen echte reden om de frisdrankautomaten af te schaffen. Een kind moet immers ook WILLEN gezond leven, niet iedereen houdt zich daar mee bezig en dus ook niet iedereen wil dit. Sommige leerlingen willen nu eenmaal eens een frisdrankje drinken. Dat is en blijft de keuze van de leerling zelf.
Je kan als school de gezonde voeding stimuleren, maar je kunt de leerlingen niet verplichten.
Bovendien kan een frisdrankje echt wel eens handig zijn: denk maar aan een zware dag, een vermoeiende LO-les, een lage suikerspiegel, ...
Dus, volgens mij moet je de leerlingen de keuze geven om zowel gezonde dranken als frisdranken te kunnen kopen op school. Het is en blijft de keuze en verantwoordelijkheid van de leerling.
|