Enkele post bekijken
Oud 17th November 2010, 11:48
Summa.Wastyn Summa.Wastyn is offline
Registered User

Ik begrijp de reacties hier niet goed. Dit artikel gaat over een wetenschappelijk onderzoek dat vijf jaar duurde en niet over een of ander roddel dat in de Flair is verschenen. Dus waarom zou dit niet kunnen? Er wordt toch ook niet gezegd “als je dit eet dan krijg je 100% zeker een meisje”? Men zegt slechts dat je dan meer kans hebt op een meisje. 80% vind ik zelf best een hoog cijfer ook al zou je daar de toevalligheden bij rekenen.

Mij zou het niet uitmaken wat voor geslacht mijn kind heeft, maar ik kan begrijpen dat families met een genetische ziekte waar alleen de man of vrouw de drager van is deze methode wel willen toepassen.
Vrouwen die echter puur uit egoïsme het geslacht van hun kind willen bepalen.. tsja, daar heb ik minder begrip voor. Dat kan inderdaad ook zeer kwetsend zijn voor andere die geen kinderen kunnen krijgen of een miskraam hebben gekregen.
Ik heb eens een reportage gezien waarin een vrouw al vijf jongens had, maar toch nog steeds een meisje wou. Uiteindelijk was ze weer zwanger en toen uiteindelijk bleek dat ze weer een jongen had lag ze daar gewoon te wenen bij de dokter. Zulke mensen hun beweegmotieven kan ik echt niet volgen. Hoe moeten haar kinderen zich wel niet voelen want eigenlijk zijn zij ‘niet goed genoeg’. Dus dan denk ik ook, ook al kunnen die jongetjes er niet aan doen, “zou het allemaal niet beter zijn geweest als ze direct een meisje had gekregen?”.
En waar trekken we de grens weer? Als je nu al het geslacht van de baby kunnen bepalen gaan we dan ook binnenkort andere factoren bepalen zoals de kleur van ogen of van haar?
Met citaat antwoorden