16th November 2010, 21:57
|
Registered User
|
|
|
|
Dit noem ik gewoon onzin. Zelf ben ik tegen het rookverbod aangezien ik het onnodig vind dat de regering zich komt moeien in iets waar je zelf de hand in hebt. Ok roken is ongezond, maar dat is alcohol ook. Gaan ze daar ook een verbod op leggen? Enkel in cafés te verkrijgen? Of misschien enkel in KLEINE cafés?
Wat ik wel snap is dat roken anderen mensen kan ergeren, dat zij steeds last hebben van die rook. Maar dan vind ik dat het etablissement waarin gerookt wordt moet beslissen of er dan wel of niet gerookt mag worden en niet de regering. Ik zelf werk in een restaurant en daar merk ik ook dat de mensen minder lang blijven hangen na het eten (let wel op vroeger werd er hier gerookt na het eten, maar dit was dan wel toegelaten als er geen andere klanten meer aan het eten waren of dergelijke om hier last van te ondervinden). De mensen blijven dus minder lang hangen met als gevolg dat er minder drank geconsumeerd wordt. En hierop maken de meeste zaken nog steeds het meeste winst. En wat die versoepeling betreft: nu terugkrabbelen heeft ook geen zin en zeker niet met een belachelijke wet als "het mag in een café met een maximum oppervlakte van x aantal m˛"
|