Enkele post bekijken
Oud 16th November 2010, 19:09
Summa.Wastyn Summa.Wastyn is offline
Registered User

De deur voor vluchtelingen moet altijd openstaan vind ik. Moest ik een politiek vluchteling zijn zou ik het geweldig vinden dat er een ander land is dat mij wilt opvangen en niet zomaar 'baf' de deur in mijn gezicht smijt. De vraag is hoeveel van de mensen die politiek asiel aanvragen daadwerkelijk vluchteling zijn. En dan nog moet hij/zij zich aanpassen aan onze cultuur. Zo vind ik het zeer goed dat een inburgeringtraject tegenwoordig verplicht is. Niet alleen voor de gewone Belg zelf (want soms versta ik die van de kebabzaak achter onze hoek écht niet), maar ook voor de inburgeraars zelf omdat zij zich zo beter kunnen integreren in ons land. Het is wel jammer dat er enkel een administratieve geldboete op staat wanneer men zijn plicht niet nakomt.
Citaat:
Weet wel, tegenwoordig zijn mensen van bepaalde origine en cultuur snel op hun tenen getrapt bij het gebruik van bepaalde woorden, die men dan niet noodzakelijk in een 'slechte' context gebruikt.
Er zijn er zoveel die het woord racisme of discriminatie al snel in de mond nemen. Niet enkel allochtonen, maar ook gewone Belgen. Men verwacht vaak dat wij Belgen ons moeten aanpassen aan anderen. En ja, als je een multicultureel land wilt zijn moet je ook je steentje bijdragen. Maar het is zoals Stijn zegt, op sommige plaatsen in Antwerpen (neem nu de Turnhoutse baan) voel je je vaak eerder een buitenlander. Ik denk dat we hier niet duidelijk genoeg de grens trekken: wij zijn pro multicultureel, maar we willen nog steeds onze eigen identiteit behouden. Sorry, maar België heeft nu zijn eigen cultuur en je kan onmogelijk plotseling andere normen en waarden doortrekken tot openbare plaatsen zoals de school, het openbare zwembad, etc. Zo heb ik eens gelezen dat een kunstenares haar schilderijen waren verwijderd uit het gemeentehuis. Deze schilderijen waren in de stijl van het naturalisme met als onderwerp varkens. Reden dat ze werden verwijderd: ze zouden de islamitische gemeenschap kunnen beledigen…En nee, het was niet de islamitische gemeenschap die hierover is gaan klagen.
Citaat:
De allochtonen kosten België ook veel geld, bijvoorbeeld aan stempelgeld, kindergeld, enzovoort.
Ik vind dat nogal een zwart-wit perspectief. Er zijn genoeg allochtonen die hier een vaste job hebben net zoals er genoeg gewone Belgen zijn die van onze sociale zekerheid profiteren. Het punt is dat dit allemaal niet grondig genoeg wordt gecontroleerd.
En als je weet dat illegale immigranten nu de Turks-Griekse grens gebruiken om Europa binnen te komen en dat zij worden opgewacht door een hoop bussen om hen naar Athene te brengen dan kun je je daar wel wat vragen bij stellen over ons gedrag. Want het is wel de gewone burger die die immigranten staat op te wachten. Natuurlijk, want ze extra veel laten betalen om tot in Athene te geraken verdient veel geld. Maar daarna klaagt men natuurlijk over de immigrant. Dus nee, ik vind dat er aan beide kant aanpassingen moet gebeuren.
Wel moet gezegd worden dat de Europese Unie interventieteams naar daar heeft gestuurd om de illegale immigratie stroom tegen te houden.
Met citaat antwoorden