Een 15-jarige Zuid-Koreaanse jongen heeft zijn moeder (43) vermoord, omdat zij hem had aangesproken op zijn gameverslaving. Na de misdaad beroofde hij zichzelf van het leven. Dat meldt het Zuid-Koreaanse persbureau Yonhap.
De moeder werd dood aangetroffen in haar slaapkamer, de 15-jarige zoon verhing zich in hun huis in Busan, in het zuiden van het land. De 12-jarige zus heeft de twee gevonden. Ze zei dat haar moeder en broer vaak ruzie hadden omdat hij buitensporig veel spelletjes speelde op de computer.
Zuid-Korea heeft volgens de regering zo'n twee miljoen internetverslaafden. Begin dit jaar stierf een 32-jarige man nadat hij vijf dagen non-stop games had gespeeld. Een maand later hield de politie een koppel aan dat hun baby bijna de hongerdood had laten sterven, omdat ze het te druk hadden met op internet een virtuele baby op te voeden.
De regering heeft nu een campagne aangekondigd om de verslaving te beperken. Volgend jaar komt er gratis software die mensen waarschuwt als ze te lang internetten.
www.hln.be
16/11/10
Nog maar eens een bewijs dat internet heel gevaarlijk kan zijn. Normaal gezien kent iedereen de gevaren van het internet: verslaving, goksites,cyberpesten...
Ook moet gezegd zijnde in dit geval vind ik persoonlijk dat het aan die mensen zelf ligt. Je moet voor jezelf grenzen stellen, kun je dit niet dan kunnen daar negatieve gevolgen aan vast komen te hangen. Dit is het geval hier.
Zo blijkt ook dat wanneer je verslaafd bent aan eender wat, dat dit veel gevaren met zich meebrengt. Ook is er altijd veel commotie geweest om vechtspelletjes. Deze zouden het kind op verkeerde gedachten brengen. Volgens mij is dit niet enkel bij vechtspelletjes. Volgens mij is dit bij alles zo. Als een kind of een ouder elke dag van ‘s morgens tot ‘s avonds achter zijn computer zit en je neemt hem deze later af, dan zal hij/zij niet goed gezind zijn en wil hij op welke manier dan ook de computer terug. Van een verslaving afkicken lukt alleen als je er zelf voor de volle 100 % achter staat.
Zelfverantwoordelijkheid is het begin van alles.