Enkele post bekijken
  #3  
Oud 15th November 2010, 23:42
Renka De Weerdt Renka De Weerdt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Hoogstraten
Posts: 27
Net als Malou ben ik ook van mening dat het wettelijk samenwonen niet mag worden afgeschaft, alleen al omdat het invloed heeft op zoveel verschillende gebieden. Even een voorbeeld. Een koppel is aan het overwegen om te gaan samenwonen. Een van beide studeert nog. Maar zijn beiden nog niet van plan om nu al te trouwen. Als ze dat niet doen én ook niet wettelijk gaan samenwonen maakt de persoon geen kans op een studiebeurs en tenzij ze zich dan als alleen-woonende inschrijft ( wat al helemaal zinloos is) trekt ze ook het kindergeld niet zelf. Dan wordt het al wel redelijk zwaar tot misschien zelfs onmogelijk om samen te wonen met maar één inkomen. Een situatie waarin denk ik wel meerdere studenten zitten.

Daarbuiten denk ik ook dat veel mensen die willen gaan samenwonen zich in een hoekje gedreven gaan voelen als men dit afschaft. Als je dan iets of wat zekerheid wil ivm erven en behering van goederen ben je al bijna verplicht om te trouwen. Als dat de reden wordt dat koppels vandaag de dag trouwen waar zijn de tradities en waarden van een huwelijk dan heen?

Mij lijkt het beter dat ze de reglementering omtrent het erven eens grondig bekijken dan gewoon het hele systeem overboord te gooien.
Met citaat antwoorden